prvni commit
commit
6600a05556
@ -0,0 +1,17 @@
|
||||
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
|
||||
<project xmlns="http://maven.apache.org/POM/4.0.0"
|
||||
xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
|
||||
xsi:schemaLocation="http://maven.apache.org/POM/4.0.0 http://maven.apache.org/xsd/maven-4.0.0.xsd">
|
||||
<modelVersion>4.0.0</modelVersion>
|
||||
|
||||
<groupId>groupId</groupId>
|
||||
<artifactId>Java_Kankys</artifactId>
|
||||
<version>1.0-SNAPSHOT</version>
|
||||
|
||||
<properties>
|
||||
<maven.compiler.source>17</maven.compiler.source>
|
||||
<maven.compiler.target>17</maven.compiler.target>
|
||||
<project.build.sourceEncoding>UTF-8</project.build.sourceEncoding>
|
||||
</properties>
|
||||
|
||||
</project>
|
@ -0,0 +1,30 @@
|
||||
# cviceni.lukan
|
||||
První aplikace co se učí každý na programovat začíná klasickým pozdravem Ahoj světe! v mém případe Čus Sporťák!
|
||||
|
||||
.................................................
|
||||
|
||||
Základní datové typy:
|
||||
***Celá čísla: int
|
||||
Desetinná čísla: float
|
||||
Textový řetězec: String***
|
||||
* * *
|
||||
* * *
|
||||
* * *
|
||||
**STRING** je datový typ a má v sobě spousty metod.
|
||||
* * *
|
||||
* * *
|
||||
**Metody:**
|
||||
* * *
|
||||
**startsWith()**
|
||||
|
||||
**endsWith()**
|
||||
|
||||
**contains()**
|
||||
|
||||
**isEmpty()**
|
||||
|
||||
|
||||
* * *
|
||||
|
||||
|
||||
|
@ -0,0 +1,23 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
|
||||
/* Boolean nabývá dvou hodnot: true (pravda) a false (nepravda).
|
||||
Budeme ho používat zejména tehdy, až se dostaneme k podmínkám.
|
||||
Do proměnné typu boolean lze uložit jak přímo hodnotu true/false, tak i logický výraz.
|
||||
Výrazy píšeme do závorek. Vidíme, že výraz nabývá hodnoty true (pravda),
|
||||
protože 15 je opravdu větší než 5. Od výrazů je to jen krok k podmínkám, na ně se podíváme příště.
|
||||
*/
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
public class booleanvysvetleni
|
||||
{
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
boolean b = false;
|
||||
boolean vyraz = (15 > 5);
|
||||
System.out.println(b);
|
||||
System.out.println(vyraz);
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
/* Čus sporťák je nejlehčí a nejzákladnější Java program*/
|
||||
|
||||
public class cus_sportak {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
System.out.println("Čus Sporťák");
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,23 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class easycalc {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "UTF-8");
|
||||
System.out.println("Ahoj, vítám tě v EasyCalc");
|
||||
System.out.println("Zadej první číslo a stiskni Enter:");
|
||||
float a = Float.parseFloat(sc.nextLine());
|
||||
System.out.println("Zadej druhé číslo a stiskni Enter");
|
||||
float b = Float.parseFloat(sc.nextLine());
|
||||
float soucet = a + b;
|
||||
float rozdil = a - b;
|
||||
float soucin = a * b;
|
||||
float podil = a / b;
|
||||
System.out.println("Součet: " + soucet);
|
||||
System.out.println("Rozdíl: " + rozdil);
|
||||
System.out.println("Součin: " + soucin);
|
||||
System.out.println("Podíl. " + podil);
|
||||
System.out.println("Díky za použití EasyCalc!");
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,16 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
/* Pro výpis textu chybového charakteru použijeme volání System.err.println().
|
||||
Text je na obrazovce zobrazen červenou barvou
|
||||
*/
|
||||
public class error {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
System.err.println("Chybové hlášení");
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
/* Test GitHub */
|
||||
|
@ -0,0 +1,18 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
// Vytvoříme dotaz ať uživatel něco napíše a pak mu to vypíše chybu.
|
||||
public class errorvtipek {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "UTF-8");
|
||||
System.out.println("Ahoj, zadej text prosím:");
|
||||
String vstup;
|
||||
vstup = sc.nextLine();
|
||||
for (;;) {
|
||||
System.err.println("Něco děláš špatně, zkus aplikaci znovu spustit a něco napsat:");
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,42 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
//Vypočítá obvod a obsah kruhu. Díky Float lze použít desetiná čísla.
|
||||
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class kruh {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "Windows-1250");
|
||||
System.out.println("Zadej poloměr kruhu (cm):");
|
||||
String s = sc.nextLine();
|
||||
float a = Float.parseFloat(s);
|
||||
float b = Float.parseFloat(s);
|
||||
|
||||
a = (float) (2 * 3.1415 * a); // výpočet obvodu kruhu
|
||||
System.out.println("Obvod zadaného kruhu je:" + " " + a +" "+"cm");
|
||||
|
||||
b = (float) ( 3.1415 * (b*b)); // výpočet obsahu kruhu
|
||||
|
||||
System.out.println("Jeho obsah je "+ b +" "+"cm^2");
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
|
||||
/*
|
||||
* Můžete ho upravovat a používat jak chcete, musíte však zmínit
|
||||
* odkaz na http://www.itnetwork.cz
|
||||
package cz.itnetwork.kruh;
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
public class Kruh {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "Windows-1250");
|
||||
System.out.println("Zadej poloměr kruhu (cm): ");
|
||||
float r = Float.parseFloat(sc.nextLine());
|
||||
float o = 2 * 3.1415F * r;
|
||||
float s = 3.1415F * r * r;
|
||||
System.out.println("Obvod zadaného kruhu je: " + o + " cm");
|
||||
System.out.println("Jeho obsah je " + s + " cm^2");
|
||||
*/
|
@ -0,0 +1,7 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
public class metody {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,18 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class mocniny {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "UTF-8");
|
||||
System.out.println("Zadej číslo k umocnění:");
|
||||
String s = sc.nextLine();
|
||||
int a = Integer.parseInt(s);
|
||||
|
||||
a = a * a;
|
||||
System.out.println("Výsledek:" + " " + a);
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,18 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class papousek {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "UTF8");
|
||||
System.out.println("Ahoj jsem virtuální papoušek, rád opakuji!");
|
||||
System.out.println("Napiš něco: ");
|
||||
String vstup;
|
||||
vstup = sc.nextLine();
|
||||
String vystup;
|
||||
vystup = vstup + ", " + vstup + "!";
|
||||
System.out.println(vystup);
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,15 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class petinasobovac {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "UTF-8");
|
||||
System.out.println("Zadej číslo k pětinásobení");
|
||||
String s = sc.nextLine();
|
||||
int a = Integer.parseInt(s);
|
||||
a = a * 5;
|
||||
System.out.println(a);
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,14 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
/* funkce replace přepíše text dle potřeby
|
||||
*/
|
||||
|
||||
|
||||
public class prepisovac {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
String s = "Kočky jsou nejlepší!";
|
||||
s = s.replace("Kočky", "Psi");
|
||||
System.out.println(s);
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,19 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
/* Pro výpis textu můžeme použít i volání System.out.print().
|
||||
Od System.out.println() se liší tím, že po výpisu na obrazovku nepřesune kurzor na nový řádek
|
||||
*/
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class print {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "UTF-8");
|
||||
System.out.print("Zadej číslo:");
|
||||
int vstup ; // vstup nám říka lze zadat pouze číslo, pro text použijeme STring vstup
|
||||
vstup = sc.nextInt(); // pro zobrazení textu použijeme metodu nextLine
|
||||
System.out.print("Zadané číslo je: " + vstup );
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,36 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
public class pyramida {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
int radky = 5;
|
||||
|
||||
|
||||
//řádky = 1,2,3,4,5
|
||||
//mezery = 4,3,2,1
|
||||
//hvězžičky = 1,3,5,9
|
||||
// pyramidu si nejdříve nakreslím na papír 9 okýnek vodorovně 5 svisle
|
||||
|
||||
|
||||
int pocetHvezdicek = 1; //pocatecni hodnota
|
||||
for (int i = 1; i <= radky; i++){// posouvá radky
|
||||
|
||||
for (int j = radky -i; j >=1; j--){ // kresli mezery
|
||||
System.out.print(" ");
|
||||
}
|
||||
|
||||
for (int k =1; k <= pocetHvezdicek; k++){// kresli Xka
|
||||
System.out.print("X");
|
||||
}
|
||||
pocetHvezdicek = pocetHvezdicek + 2; // pocitadlo poctu X
|
||||
System.out.println(); // prehodi dalsi radek
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,17 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
public class robot {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "UTF-8");
|
||||
System.out.println("Ahoj, jsem virtuální robot, rád opakuji!");
|
||||
System.out.println("Napiš něco: ");
|
||||
String vstup;
|
||||
vstup = sc.nextLine();
|
||||
String vystup;
|
||||
vystup = vstup + ", " + vstup + "!";
|
||||
System.out.println(vystup);
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,20 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class vstup {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "UTF-8");
|
||||
System.out.print("Zadej číslo: ");
|
||||
int vstup ; // vstup nám říka lze zadat pouze číslo, pro text použijeme STring vstup
|
||||
vstup = sc.nextInt(); // pro zobrazení textu použijeme metodu nextLine
|
||||
sc.nextLine();
|
||||
System.out.print("Zadej text: ");
|
||||
String text;
|
||||
text = sc.nextLine();
|
||||
System.out.println("Zadané číslo je: " + vstup );
|
||||
System.out.println("Zadaný text je: " + text);
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,18 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
public class vypis {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
int a; // pro desetinou proměnou použijeme float např:65.2F
|
||||
|
||||
a = 78;
|
||||
System.out.println(a);
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
|
||||
/*
|
||||
float a;
|
||||
a = 69.7F;
|
||||
System.out.println(a);
|
||||
*/
|
@ -0,0 +1,16 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class zdvojnasobovac
|
||||
{
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "Windows-1250");
|
||||
System.out.println("Zadejte číslo k zdvojnásobení:");
|
||||
String s = sc.nextLine();
|
||||
int a = Integer.parseInt(s);
|
||||
a = a * 2;
|
||||
System.out.println(a);
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,14 @@
|
||||
package Ruzne;
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class ztrojnasobovac {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in, "UTF-8");
|
||||
System.out.println("Zadejte číslo k ztrojnásobení:");
|
||||
String s = sc.nextLine();
|
||||
int a = Integer.parseInt(s);
|
||||
a = a * 3;
|
||||
System.out.println(a);
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,2 @@
|
||||
# tutorial
|
||||
Odkaz na video dle kterého je tento tutoriál https://www.youtube.com/watch?v=rBQ96up-O5Y&list=PLCC47AEAE0BCC4C0C
|
@ -0,0 +1,7 @@
|
||||
package TutorialYouTube;
|
||||
|
||||
public class tutorial1 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
System.out.println("Čus Sporťák!");
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,25 @@
|
||||
package TutorialYouTube;
|
||||
|
||||
public class tutorial2 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
// int (datový tip) , celeCislo (proměnná) , = (operátor) , 200 (hodnota, je přiřazená do proměnné )
|
||||
int celeCislo = 200; // datový tip int pro celé číslo
|
||||
float desetineCislo = 5.3f; // datový tip float desetiné číslo
|
||||
double vetstiVerzeFloat = 4.45; // datový tip double, větší verze float
|
||||
boolean pravdaNepravda = false; // datový tip boolean pravda nepravda
|
||||
byte maleCislo = 127; // datový tip krátké číslo (bájt) v rozmezí -128 až 127
|
||||
|
||||
// u promnenné nastavit nutno datový tip jinak vypíše chybu
|
||||
int promenna;
|
||||
System.out.println("Čus Sporťák!");
|
||||
promenna = 20;
|
||||
System.out.println(promenna);
|
||||
promenna = 50;
|
||||
System.out.println(promenna);
|
||||
System.out.println(Integer.MAX_VALUE); // vypíše maximální a minimální hodnoty
|
||||
System.out.println(Byte.MIN_VALUE);
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
|
@ -0,0 +1,21 @@
|
||||
package TutorialYouTube;
|
||||
// zde probereme základy z matematiky , Matematické operace
|
||||
public class tutorial3 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
float celeCislo = 15;
|
||||
float celeCislo2 = 10;
|
||||
float vyraz = celeCislo * celeCislo2 + celeCislo;
|
||||
|
||||
System.out.println(celeCislo + celeCislo2);
|
||||
System.out.println(celeCislo - celeCislo2);
|
||||
System.out.println(celeCislo * celeCislo2);
|
||||
System.out.println(celeCislo / celeCislo2); // při dělení používát float, int nezobrazí destiná čísla!!
|
||||
System.out.println(vyraz);
|
||||
|
||||
int celeCislo3 = 15;
|
||||
int celeCislo4 = 10;
|
||||
System.out.println(celeCislo3 % celeCislo4); // operátor modulo, zobrazí rozdíl
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
@ -0,0 +1,24 @@
|
||||
package TutorialYouTube;
|
||||
// větvení, příkaz if podobná funkce jako boolean
|
||||
|
||||
public class tutorial4 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
int promenna1 = 20;
|
||||
int promenna2 = 15;
|
||||
// porovná dve cisla pokud se rovnají == vypíše System...hlášku pokud se nerovnají nic nevypíše
|
||||
// použít můžeme != a to že se nerovnají
|
||||
|
||||
if(promenna1 == promenna2) {
|
||||
System.out.println("Proměnné se rovnají");
|
||||
|
||||
} else { // pomocí else ošetříme podmínku a vypíšeme že se promenné nerovnají, můžeme použít i níže opačně
|
||||
System.out.println("Proměnné se nerovnají :-)");
|
||||
}
|
||||
|
||||
if(promenna1 != promenna2) {
|
||||
System.out.println("Proměnné se nerovnají");
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
@ -0,0 +1,31 @@
|
||||
package TutorialYouTube;
|
||||
|
||||
// Podmínkové operátory
|
||||
// && operátor end (musí být obě pravdivé)
|
||||
// || operátor or (nebo, musí být aspoň jeden výraz pravdivý)
|
||||
|
||||
public class tutorial5 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
int promenna1 = 20;
|
||||
int promenna2 = 15;
|
||||
|
||||
if(promenna1 == promenna2 && promenna1 == 20 ) { // zde se musejí rovnat obě proměnné
|
||||
System.out.println("Proměnné se rovnají");
|
||||
} else {
|
||||
System.out.println("Proměnné se nerovnají");
|
||||
}
|
||||
|
||||
if(promenna1 == promenna2 || promenna1 == 20)
|
||||
System.out.println("Proměná or || aspoň jedna proměná se rovná");
|
||||
|
||||
// negace , otočí true na folse a opačně
|
||||
if(!(promenna1 == promenna2)) {
|
||||
System.out.println("Proměnné se Rovnají");
|
||||
} else {
|
||||
System.out.println("Proměnné se Nerovnají");
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,33 @@
|
||||
package TutorialYouTube;
|
||||
|
||||
// Cykuls While a For
|
||||
public class tutorial6 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
/* // while pokud podmínka bude true tak se bude něco dít stále do kola
|
||||
int pocitadlo = 0;
|
||||
while(pocitadlo < 20) {
|
||||
System.out.println("Číslo: " + pocitadlo); // zde + neznamená že chci sčítat, ale spojuji
|
||||
pocitadlo = pocitadlo + 1; // přičte se přikaždém průchodu 1 až do 20.
|
||||
|
||||
} */
|
||||
|
||||
|
||||
// while pokud podmínka bude true tak se bude něco dít stále do kola
|
||||
/* int pocitadlo = 0;
|
||||
while(pocitadlo < 20) {
|
||||
System.out.println("Číslo (příklad dva): " + pocitadlo); // zde + neznamená že chci sčítat, ale spojuji
|
||||
pocitadlo++; // ++ unární operátor
|
||||
} */
|
||||
|
||||
|
||||
// for provede to samá co výše
|
||||
int pocitadlo = 0;
|
||||
for(int a = 0; a < 20; a++) {
|
||||
System.out.println("Číslo (funkce for): " + a);
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,35 @@
|
||||
package TutorialYouTube;
|
||||
|
||||
|
||||
// příklad switch používá se místo if pokud potřebujeme porovnat více hodnot z jednou proměnnou
|
||||
|
||||
public class tutorial7 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
//int celeCislo = 10;
|
||||
|
||||
/*if(celeCislo == 5)
|
||||
System.out.println("Promenná je rovna 5");
|
||||
else if(celeCislo == 8)
|
||||
System.out.println("Proměnná je rovna 8");
|
||||
else if(celeCislo == 10)
|
||||
System.out.println("Proměnná je rovna 10"); */
|
||||
|
||||
// switch - proměná musí být datový primitvní tip: byte, int, if, char, string atd. Nefungují zde třídy z objektového programovaní
|
||||
// case - (kejs) značí porovnávaní
|
||||
// break - (brejk) bez breake by se provedli všechny case
|
||||
// v tomto příkladě už musíme použít { } (více řádků)
|
||||
int celeCislo = 8;
|
||||
switch(celeCislo) {
|
||||
case 5:
|
||||
System.out.println("Proměnná je Rovna 5"); break;
|
||||
case 8:
|
||||
System.out.println("Proměnná je Rovna 8"); break;
|
||||
case 10:
|
||||
System.out.println("Proměnná je Rovna 10"); break;
|
||||
}
|
||||
//System.exit(0); // kdyby psal chybu program , tím ukončime metodu main
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
|
@ -0,0 +1,4 @@
|
||||
package TutorialYouTube;
|
||||
|
||||
public class tutorial8 {
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,22 @@
|
||||
package TutorialYouTube;
|
||||
// Vstup od uživatele
|
||||
// Zde použijeme scanner
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class tutorial9 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
Scanner in = new Scanner(System.in);
|
||||
String retezec;
|
||||
System.out.println("Zadejte řetězec");
|
||||
retezec = in.nextLine(); // přiřadí do proměnné hodnotu kterou uživatel napíše
|
||||
System.out.println("Uživatel zadal: " + retezec);
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
|
@ -0,0 +1,16 @@
|
||||
package javaProZacatecniky.algo;
|
||||
/**
|
||||
* Toto je základní aplikace HalloWorld!
|
||||
* @author kankys
|
||||
*/
|
||||
public class HelloWorld {/**
|
||||
* Toto je vstupní bod teto aplikace
|
||||
* @param args the command line arguments
|
||||
*/
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
System.out.println("HelloWorld!"); // řetězce vždy se dávají do dvojitých uvozovek
|
||||
}
|
||||
}
|
||||
// A takto vypadá řádkový komentáře
|
||||
// Může jich být více pod sebou
|
||||
|
@ -0,0 +1,22 @@
|
||||
package javaProZacatecniky.algo;
|
||||
|
||||
public class OperatorC {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
int a = 5;
|
||||
a = a + 3;
|
||||
System.out.println(a);
|
||||
|
||||
int a2 = 5;
|
||||
a2 += 3; // alternativni zapis predchoziho (a2 = a2 + 3)
|
||||
System.out.println(a2);
|
||||
|
||||
a2 /= 4; // deleni (a2 = a2 / 4;)
|
||||
System.out.println(a2);
|
||||
|
||||
a2 -= 1; // odcitani (a2 = a2 = 1;)
|
||||
System.out.println(a2);
|
||||
|
||||
a2 *= 3; // násobení (a2 = a2 * 3;)
|
||||
System.out.println(a2);
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,18 @@
|
||||
package javaProZacatecniky.algo;
|
||||
|
||||
public class inkrementace {
|
||||
public static void main(String[] argrs) {
|
||||
int i = 1;
|
||||
i++; //i = 2
|
||||
++i; //i = 3
|
||||
i--; //i = 2
|
||||
--i; //i = 1
|
||||
|
||||
int c = i++ * 3; // c = 3, i = 2 (nejprve c = i *3; pote i = i + 1)
|
||||
int d = --i * 3; // d = 3, i = 1 (nejprve i = i - 1, pote d = i * 3)
|
||||
|
||||
System.out.println(c);
|
||||
System.out.println(d);
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
package javaProZacatecniky.algo;
|
||||
|
||||
public class operatorA {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
int a = 1;
|
||||
int b = 1;
|
||||
double c = (a + b)/4;
|
||||
System.out.println(c);
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
package javaProZacatecniky.algo;
|
||||
|
||||
public class operatorB {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
int a = 1;
|
||||
int b = 1;
|
||||
double c =((double) a + b)/4;
|
||||
System.out.println(c);
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,43 @@
|
||||
|
||||
/**
|
||||
02.
|
||||
* Priklad na bloky
|
||||
03.
|
||||
*
|
||||
04.
|
||||
* V dalsich prikladech budeme pouze vymenovat obsah bloku metody, vse ostatni
|
||||
05.
|
||||
* zustane stejne. Pokud byste si chteli tyto priklady zkusit, tak mejte na
|
||||
06.
|
||||
* pameti, ze tento kod musite umistit do souboru 'Main.java' do vychoziho adresare
|
||||
07.
|
||||
* (v netbeans oznaceno jako 'Source Packages'). Kod pak spustite klikem praveho
|
||||
08.
|
||||
* tlacitka do kodu a volby 'Run File', pripadne analogicke volby v levem menu
|
||||
09.
|
||||
* (stromu struktury projektu).
|
||||
10.
|
||||
*
|
||||
11.
|
||||
* Duvody techto konstrukci budou vysvetleny v dalsich dilech
|
||||
12.
|
||||
*
|
||||
13.
|
||||
* @author Pavel Micka
|
||||
14.
|
||||
*/
|
||||
package javaProZacatecniky.algo;
|
||||
|
||||
public class platnostPromennych { // blok tridy
|
||||
public static void main(String[] args) { //blok dany metodou
|
||||
int a = 5;
|
||||
System.out.println(a); // 5
|
||||
{ // vnitrni blok
|
||||
System.out.println(a);
|
||||
// promenna je i ve vnitrnim bloku platna
|
||||
int b = 10;
|
||||
System.out.println(b); //10
|
||||
} // konec vnitrniho bloku
|
||||
System.out.println(a); // zde b by uz byla chyba, zde promenna jiz neexistuje
|
||||
} // konec bloku metody
|
||||
} //konec bloku tridy
|
@ -0,0 +1,17 @@
|
||||
package javaProZacatecniky.algo;
|
||||
|
||||
public class pretypovani {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
byte b = 5;
|
||||
int i = b; // automatická konverze, int má větší rozsah
|
||||
|
||||
long l = 150000L;
|
||||
i = (int) l; // hrozi preteceni, musime sami o zmenu zadat
|
||||
|
||||
double d =1.5;
|
||||
i = (int) d; // hrozi ztrata presnosti, o zmenu musime zazadat
|
||||
System.out.println(i); //vypise 1
|
||||
|
||||
d = i; // v poradku, double ma vetsi rozsah nez integer
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,73 @@
|
||||
package javaProZacatecniky.algo;
|
||||
|
||||
public class promenne {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
System.out.println("Zde je cvičení na proměnné");
|
||||
|
||||
/**
|
||||
* Deklarace a inicializace
|
||||
*/
|
||||
int i1; //pouze deklarace
|
||||
i1 = 1500; //inicializace
|
||||
|
||||
int i2 = 1500; //deklarace s inicializaci - dopuruceny postup
|
||||
int i3, i4, i5; //deklarace vice promennych - neni doporuceno
|
||||
int i6 = 7, i7 = 15, i8 = 17; // toto také neni doporučeno
|
||||
|
||||
|
||||
/**
|
||||
* Celá čísla
|
||||
*/
|
||||
|
||||
byte b = 100; // byte
|
||||
|
||||
short s = -30000; // short - záporné číslo
|
||||
short s2 = 30000; // short - kladné číslo
|
||||
|
||||
int i = 10000;
|
||||
|
||||
long l = 100;
|
||||
long l2 = 150000000000l; // long - příliš velké číslo
|
||||
long l3 = 150000000000L; // long - varianta L
|
||||
|
||||
/**
|
||||
* Realna cisla
|
||||
*/
|
||||
|
||||
double d = 100.5;
|
||||
double d2 = 0.5;
|
||||
double d3 = .5; // O.5
|
||||
double d4 = 5E-1; // 0.5
|
||||
double d5 = 0.5e0; // 0.5
|
||||
|
||||
float f = 100.5f;
|
||||
float f2 = 100.5F;
|
||||
|
||||
/**
|
||||
* Znaky
|
||||
*/
|
||||
|
||||
char ch = 'A';
|
||||
char ch2 = 65; // A (ASCII hodnota)
|
||||
|
||||
/**
|
||||
* Logické hodnoty
|
||||
*/
|
||||
|
||||
boolean bool = true;
|
||||
boolean bool2 = false;
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
/**
|
||||
* Příklady vypisu
|
||||
*/
|
||||
System.out.println(i1);
|
||||
System.out.println(i2);
|
||||
System.out.println(s);
|
||||
System.out.println(l2);
|
||||
System.out.println(d4);
|
||||
System.out.println(ch2);
|
||||
System.out.println(bool2);
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,15 @@
|
||||
package java_pdf;
|
||||
|
||||
public class cv01 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
// Výstup na obrazovku.
|
||||
System.out.println("Čus sporťák!"); // textový řetězec
|
||||
System.out.println("A"); // jeden znak
|
||||
System.out.println(124); // celé číslo
|
||||
System.out.println(3.14159); //desetinné číslo
|
||||
System.out.println(); // nový řádek
|
||||
System.out.printf("%.2f" ,3.14158); // desetinné číslo zaokrouhleno na dvě místa
|
||||
System.out.println(); // vloží volný řádek
|
||||
System.out.println("Výsledek: " + 50 + " [cm]"); // text a číslo
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,66 @@
|
||||
package java_pdf;
|
||||
|
||||
// Cvičení 02 - Proměnné a výpočty
|
||||
|
||||
public class cv02 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
// Textové proměnné.
|
||||
String Txt; // deklarace bez zápisu hodnot
|
||||
String Txt1 = "Vložený text."; // deklarace se zápisem hodnot
|
||||
Txt = "Dodatečně vložený text."; //přiřazení textu do proměnné
|
||||
String TxtVysledek = Txt + Txt1; // řetězení textu
|
||||
System.out.println("Výsledný text: "+TxtVysledek);
|
||||
|
||||
//Celočíselné proměnné.
|
||||
byte C1 = 20; //-128 až 127
|
||||
short C2 = 1523; //-32768 až 32767
|
||||
int C3 = 528; //-2147483648 až 2147483647
|
||||
long C4; // -9223372036854775808 až 9223372036854775807
|
||||
C4 =(C3 + C2 - C1)*5; // matematické operace
|
||||
// Číselnou proměnou C4 není nutno při výstupu na obrazovku převádět na text.
|
||||
System.out.println("Výsedek:" + C4);
|
||||
// Celočíselné dělení, které vrací zbytek po dělení
|
||||
System.out.println("Zbytek po dělení čísel 40/6 . . ."+ 40%6);
|
||||
C1++; // k hodnotě v C1 připočteme hodnotu 1
|
||||
System.out.println("Inkrrmentace čísla C1++ " + C1);
|
||||
C1--; // od hodnoty v C1 odečteme hodnotu 1
|
||||
System.out.println("Dekrementace čísla C1-- " + C1); // nevím proč, ale nefunguje to
|
||||
|
||||
//Desetinné proměnné
|
||||
float D1;
|
||||
double D2;
|
||||
D1 = 258 / 3;
|
||||
System.out.println("Výsledek 258 / 3 = " + D1);
|
||||
D2 = 0.587 / 0.00003;
|
||||
System.out.println("Výsledek 0.587 / 0.00003 = "+ D2);
|
||||
|
||||
// Logické proměnné
|
||||
boolean B1 = true; //pravda
|
||||
boolean B2 = false; //nepravda
|
||||
System.out.println("Výsledek B1: " + B1);
|
||||
System.out.println("Výsledek B2. " + B2);
|
||||
|
||||
//Znakové proměnné
|
||||
char Z1 = 'A'; // znakovou proměnnou vložíme do jednoduchých uvozovek
|
||||
System.out.println("Zobraz Z1 jako znak:" + Z1);
|
||||
int ZZ1 = Z1;
|
||||
System.out.println("Zobraz Z1 jako číslo z ascii tabulky:" + ZZ1);
|
||||
char Z2 = 'J';
|
||||
int ZZ2 = Z1 + Z2;
|
||||
System.out.println("Výsledek součtu znaků Z1 + Z2: "+ ZZ2+
|
||||
" Což je součet ascii čísel A=65 + J=74");
|
||||
String ZZ3 = String.valueOf(Z1) + String.valueOf(Z2);
|
||||
System.out.println("Zobraz zřetězení Z1 + Z2: " + ZZ3);
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,27 @@
|
||||
package java_pdf;
|
||||
|
||||
|
||||
/* Cvičení 03 - Výpočet obvodu a obsahu kružnice. Bez zadání hodnoty v konzoli.
|
||||
|
||||
*/
|
||||
public class cv03 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
// Zadání vstupních hodnot
|
||||
int polomer = 15; //poloměr kružnice
|
||||
// Výpočet
|
||||
double obvod = 2 * Math.PI * polomer; // Math.Pi... vrátí 3.14149...
|
||||
//Math.pow(x,y) y-tá mocnina čísla x
|
||||
double obsah = Math.PI * Math.pow(polomer, 2);
|
||||
// Zobrazení výsledků
|
||||
System.out.println("Obvod : " + obvod);
|
||||
System.out.println("Obsah : " + obsah);
|
||||
// Zobrazení výsledků - zaokrouhleno na 2 desetinná místa
|
||||
System.out.printf("Obvod : %.2f" , obvod);
|
||||
System.out.println(); // nový řádek
|
||||
System.out.printf("Obsah . %.2f" , obsah );
|
||||
System.out.println(); //nový řádek
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,24 @@
|
||||
package java_pdf;
|
||||
|
||||
/*
|
||||
* Výpočet ověsny troujúhelníka pomocí Pythagorovy věty
|
||||
*/
|
||||
|
||||
|
||||
public class cv04 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
// Zadání vstupních hodnot - přepony trouhelníka
|
||||
double a = 20;
|
||||
double b = 30;
|
||||
//Výpočet
|
||||
double v1 = Math.pow(a, 2); // druhá mocnina přepony a
|
||||
double v2 = Math.pow(b, 2); // druhá mocnina přepony b
|
||||
double c1 = v1 + v2;
|
||||
double c = Math.sqrt(c1); // výpočet druhé odmocniny
|
||||
|
||||
// Zobrazení výsledků
|
||||
System.out.println("Přepona A : " + a);
|
||||
System.out.println("Přepona B :" + b);
|
||||
System.out.println("Odvěsna : " + c);
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,43 @@
|
||||
package java_pdf;
|
||||
|
||||
// Cvičení 05 - Výpočet geometrických funkcí a přetypování proměnné
|
||||
|
||||
public class cv05 {
|
||||
|
||||
/**
|
||||
* @param args
|
||||
*/
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
// Zadání vstupních hodnot
|
||||
double uhel = 30; //ůhel ve stupních
|
||||
|
||||
// Výpočet Sin.
|
||||
// metoda Math.sin vyžaduje jako vstup úhel
|
||||
double v1 = Math.sin(Math.toRadians(uhel));
|
||||
float v11 = (float) Math.sin(Math.toRadians(uhel));
|
||||
double v111 = (float) Math.sin(Math.toRadians(uhel));
|
||||
/*
|
||||
* Výpočet úhlu dává odchylku při ukládání vypočtené
|
||||
* hodnoty jako double. Řešení je přetypování vypočtené
|
||||
* hodnoty na typ float.
|
||||
*/
|
||||
// zobrazení výsledku sin
|
||||
System.out.println("Double : Sin("+uhel+")=" + v1);
|
||||
System.out.println("Float : Sin("+uhel+")=" + v11);
|
||||
System.out.println("Double(Float) : Sin("+uhel+")=" + v111);
|
||||
|
||||
// Výpočet Cos, Tan.
|
||||
double v2 = (float) Math.cos(Math.toRadians(uhel));
|
||||
double v3 = (float) Math.tan(Math.toRadians(uhel));
|
||||
// zobrazení výsledků cos, tan
|
||||
System.out.println("cos("+uhel+")=" + v2);
|
||||
System.out.println("tan("+uhel+")=" + v3);
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,30 @@
|
||||
package java_pdf;
|
||||
|
||||
// Cvičení 06 - Generování náhodného čísla, zaokrouhlení čísla
|
||||
|
||||
public class cv06 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
// zobrazení náhodného čísla v rozmezí od 0 do 1
|
||||
System.out.println("Náhodné číslo: " + Math.random());
|
||||
// zobrazení celého náhodného čísla v rozmezí od 1 do 10
|
||||
/* Vygenerované náhodné číslo vynásobíme číslem 10 a připčteme k němu
|
||||
* číslo 1, aby výsledek byl od 1 ne od 0. Aby vzniklo celé číslo,
|
||||
* musíme provést přetypování na integer. */
|
||||
System.out.println("Náhodné číslo: " +((int) (Math.random()*10)+1) );
|
||||
|
||||
|
||||
// zaokrouhlení na celá čísla
|
||||
double cislo = 23.5996433;
|
||||
System.out.println("Zadané číslo: "+cislo);
|
||||
// parametr je desetinné číslo, zaokrouhluje se na celé číslo
|
||||
// (od 0.5 nahoru, jinak dolů)
|
||||
System.out.println("Zaokrouhleno round: "+Math.round(cislo)); // za 23...... zkus změnit hodnotu nad a pod 5
|
||||
// číslo je vždy zaokrouhleno nahoru
|
||||
System.out.println("Zaokrouhleno ceil: "+Math.ceil(cislo));
|
||||
// číslo je vždy zaokrouhleno dolu
|
||||
System.out.println("Zaokrouhleno floor: "+Math.floor(cislo));
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,42 @@
|
||||
package java_pdf;
|
||||
// Cvičení 07 - Matematické funkce metody Math.
|
||||
public class cv07 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
// Ludolfovo číslo Pí
|
||||
System.out.println();
|
||||
System.out.printf("Ludolfovo číslo : " + Math.PI +
|
||||
" Na tři desetinná místa: %.3f",Math.PI);
|
||||
|
||||
// Eulerovo číslo
|
||||
System.out.println();System.out.println(); // dvakrát println zbůsobí větší mezeru pod sebou o jeden řádek víc
|
||||
System.out.printf("Eulerovo číslo: " + Math.E +
|
||||
" Na dvě desetinná místa: %.2f",Math.E);
|
||||
|
||||
// Větší nebo menší číslo
|
||||
System.out.println();System.out.println();
|
||||
int C1 = 10, C2 = 100;
|
||||
System.out.println("Větší číslo:"+ Math.max(C2, C1));
|
||||
System.out.println("Menší číslo:"+ Math.min(C2, C1));
|
||||
|
||||
// Zaokrouhlení čísla
|
||||
System.out.println();System.out.println();
|
||||
double C3 = 10.5894;
|
||||
System.out.println("Zaokrouhlení čísla: "+C3+" Zaokrouhleno: " + Math.round(C3));
|
||||
|
||||
// Absolutní hodnota
|
||||
System.out.println();System.out.println();
|
||||
int C4 = -256;
|
||||
System.out.printf("Číslo C4=%d absolutní hodnota čísla C4=%d ",
|
||||
C4,Math.abs(C4));
|
||||
|
||||
// N-tá mocnina čísla
|
||||
System.out.println();System.out.println();
|
||||
//Dvě na třetí
|
||||
System.out.printf("Dvě na třetí: %.0f",Math.pow(2,3));
|
||||
System.out.println();
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,27 @@
|
||||
package java_pdf;
|
||||
|
||||
/*
|
||||
* Cvičení 13 - Předčasné ukončení programu.
|
||||
*/
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class cv13 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
// aktivace instance scanner
|
||||
Scanner scc = new Scanner (System.in); // čísla
|
||||
|
||||
// zadání kladného čísla
|
||||
System.out.print("Zadej kladné číslo nebo nulu: ");
|
||||
int cislo = scc.nextInt();
|
||||
|
||||
if (cislo<0) { // kontrola vstupní hodnoty
|
||||
System.out.println("Zadané číslo je záporné. Zadal jsi: "+cislo);
|
||||
System.err.println("Program byl ukončen předčasně.");
|
||||
System.exit(0); // předčasné ukončení programu
|
||||
|
||||
}
|
||||
System.out.println("Zadal jsi kladné číslo nebo nulu. Zadané číslo: "+cislo);
|
||||
}
|
||||
|
||||
}
|
@ -0,0 +1,20 @@
|
||||
package java_pdf;
|
||||
|
||||
// Cvičení 16 - Příkaz cyklu For ... cyklus s pevným počtem opakování
|
||||
|
||||
import java.util.Scanner;
|
||||
|
||||
public class cv16 {
|
||||
public static void main(String[] args) {
|
||||
|
||||
// Aktivace instance scanner
|
||||
Scanner sc = new Scanner(System.in); // čísla
|
||||
|
||||
// Zadání počtu opakování cyklu
|
||||
System.out.print("Zadej počet opakování cyklu: ");
|
||||
int pocet = sc.nextInt();
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
}
|
||||
}
|
Loading…
Reference in New Issue